Viden

 

K-afdelingen lader IT i stikken

Kommunikationsfolk bør i langt højere grad rette blikket mod IT-afdelingen. Alt for ofte står den alene med opgaver, der bliver helt afgørende for virksomhedens konkurrenceevne i fremtiden. 
Læs hele artiklen


Region Sjælland: 15.000 medarbejdere går i gang med at arbejde virtuelt

Region Sjællands direktion besluttede i 2012 at anskaffe og implementere et Unified Communication værktøj i Region Sjælland (Cisco Jabber).

 

Læs om casen


Multitasking

Working Virtual vil løbende komme med artikler, der tager fat i nogle af udfordringerne for virtuelt

samarbejde og virtuelle møder. Vi har valgt at starte med en af de mere åbenlyse: Multitasking!

 

Læs hele artiklen


Vækst gennem virtuelt samarbejde og vidensdeling

Der ligger meget effektivitet at hente ved at gøre op med traditionelt samarbejde, gøre vidensdeling til ’rigtigt’ arbejde og motivere medarbejderne til at vælge nye former for kommunikation. 
 

Læs hele artiklen

 

Vi arbejder med

  • Strategi og potentiale

    Strategi og potentiale

    Det strategiske afsæt er essentielt for implementeringen af nye virtuelle samarbejdsvaner i virksomheden.

    Vi udfører en proces, hvor vi kortlægger og analyserer jeres eksisterende digitale infrastruktur og samarbejdsrelationer. Herefter identificeres de indsatsområder, hvor virtuelt samarbejde vil skabe værdi for jer. Sammen udarbejder vi en strategi, som sikrer forankringen af det virtuelle samarbejde på de identificerede indsatsområder.

    Strategien omhandler de kompetencer, strukturelle forhold og den teknologi, der skal være til stede.

    Læs mere her

     

  • Implementering

    Implementering

    Implementering handler ikke kun om nye teknologier. Der bør altid gøres tiltag for at teknologi forankres i virksomheden for at opnå det virtuelle potentiale.

    Det er vigtigt, at kommunikationen bliver tænkt sammen med implementeringen via eksempelvis interne kampagner, e-learning og udvikling af best practise. Herigennem sikres det, at jeres forretningsprocesser optimeres - og både ledere og medarbejderes virtuelle samarbejdskompetencer styrkes.

    Læs mere her

  • Monitorering

    Monitorering

    Vi laver analyser før, under og efter en implementering, som gør det muligt at følge udviklingen og sætte ind der, hvor der er behov samt for at sikre os, at produkterne passer til jeres virksomhed og at forandringerne bider sig fast.

    Analyser sker via online surveys, fokusgrupper og personlige interviews afhængig af situationen. En løbende monitorering er din garanti for at din investering skaber resultater.

    Læs mere her

  • Uddannelse

    Uddannelse

    Working Virtual tilbyder inspirationsforedrag, kurser og undervisningsforløb i virtuelt samarbejde.

    Hvad enten I har brug for inspiration eller konkret hand-on træning af virtuelle samarbejdskompetencer, tilbyder Working Virtual et format, der passer til jeres behov.

    Alle foredrag og kurser tager udgangpunkt i jeres virksomhed og kobler netop jeres forretningsprocesser med virtuelt samarbejde for det maksimale udbytte.

    Læs mere her