Det virtuelle potentiale

 

Hos langt de fleste virksomheder er den tekniske infrastruktur allerede til stede, og alligevel udnytter mange virksomheder ikke deres virtuelle potentiale optimalt.

 
Hvad enten det gælder samarbejdet internt i virksomheden eller kommunikationen med eksterne interessenter, så har de fleste virksomheder allerede de tekniske forudsætninger på plads. Det kan være f.eks. chat og presence, mulighed for webmøder, intranet eller andre platforme, der muliggør mange-til-mange kommunikation eller deling af dokumenter. Alligevel bliver det fulde virtuelle potentiale ofte ikke udnyttet optimalt.
 
Det halter nemlig i de fleste virksomheder med at målrette og koble de tekniske løsninger til forretningsprocesser, og dermed effektivere arbejdsgange og frigive mere tid til medarbejderne.
 
Skal du have afklaret dit virtuelle potentiale, så anbefaler vi, at du starter med:
  • En kortlægning af jeres tekniske udgangspunkt.
  • En kortlægning af det interne virtuelle potentiale.
  • En kortlægning af det virtuelle potentiale i kommunikationen med eksterne interessenter. 

 

 

 

Vi arbejder med

  • Strategi og potentiale

    Strategi og potentiale

    Det strategiske afsæt er essentielt for implementeringen af nye virtuelle samarbejdsvaner i virksomheden.

    Vi udfører en proces, hvor vi kortlægger og analyserer jeres eksisterende digitale infrastruktur og samarbejdsrelationer. Herefter identificeres de indsatsområder, hvor virtuelt samarbejde vil skabe værdi for jer. Sammen udarbejder vi en strategi, som sikrer forankringen af det virtuelle samarbejde på de identificerede indsatsområder.

    Strategien omhandler de kompetencer, strukturelle forhold og den teknologi, der skal være til stede.

    Læs mere her

     

  • Implementering

    Implementering

    Implementering handler ikke kun om nye teknologier. Der bør altid gøres tiltag for at teknologi forankres i virksomheden for at opnå det virtuelle potentiale.

    Det er vigtigt, at kommunikationen bliver tænkt sammen med implementeringen via eksempelvis interne kampagner, e-learning og udvikling af best practise. Herigennem sikres det, at jeres forretningsprocesser optimeres - og både ledere og medarbejderes virtuelle samarbejdskompetencer styrkes.

    Læs mere her

  • Monitorering

    Monitorering

    Vi laver analyser før, under og efter en implementering, som gør det muligt at følge udviklingen og sætte ind der, hvor der er behov samt for at sikre os, at produkterne passer til jeres virksomhed og at forandringerne bider sig fast.

    Analyser sker via online surveys, fokusgrupper og personlige interviews afhængig af situationen. En løbende monitorering er din garanti for at din investering skaber resultater.

    Læs mere her

  • Uddannelse

    Uddannelse

    Working Virtual tilbyder inspirationsforedrag, kurser og undervisningsforløb i virtuelt samarbejde.

    Hvad enten I har brug for inspiration eller konkret hand-on træning af virtuelle samarbejdskompetencer, tilbyder Working Virtual et format, der passer til jeres behov.

    Alle foredrag og kurser tager udgangpunkt i jeres virksomhed og kobler netop jeres forretningsprocesser med virtuelt samarbejde for det maksimale udbytte.

    Læs mere her